اگر چه آشنائی با گیاه و ژل آلوئه ورا ( Aloe Vera ) و استفاده از مزایای آن در دو دهه اخیر در کشور ما به شکل جدی مطرح شده، اما جالب است بدانید این گیاه در کره خاکی زمین قدمتی چندین هزار ساله دارد.
نام گیاه آلوئه ورا در تمدن های بشری از جمله مصر، چین، یونان و هند با تسکین درد و آرام بخشی عجین بوده است، از این رو نام های متنوع برای گیاه آلوئه ورا در چهار گوشه دنیا نقل و نگارش شده است. از جمله: کریستال بیابان، گیاه سوختگی، بزاق فیل، صبر زرد و گیاه هزار درمان

      گفته می شود که گیاه آلوئه ورا در سودان و برای بیش از 6000 سال قبل استفاده می شده است. آلوئه ورا در آب و هوای گرم و خشک می روید و امروزه در مناطق هند و آفریقا، کشت آن به شدت در حال گسترش است.
آلوئه ورا با اینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت زیادی به کاکتوس دارد. آلوئه ورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان است و از کلمه عربی آلوئه گرفته شده است. آلوئه ورا گیاهی دائمی، گوشتی و آب دار است.
ویژگی های ظاهری:
      آلوئه ورا  یک گیاه بدون ساقه و ریشه، آب دار و گاهی اوقات با ریشه ای کوتاه است. تا ارتفاع  60 الی 100 سانتی متری رشد می کند. برگ های بلند، ضخیم و گوشتی دارد. رنگ آن سبز تا سبز آبی متفاوت است. حاشیه برگ ها دندانه دندانه است. آلوئه ورا می تواند به راحتی در منازل نیز رشد کند.
چنانچه گیاه آلوئه ورا به صورت ارگانیک کشت داده شود ارتفاع آن به بیش از 40 سانتی متر نخواهد رسید. در وسط برگ های گوشت مانند آن، خط هایی مثل نخ و خنجر مانند با ساختار شیاردار به رنگ سبز مایل به زرد دیده می شود.
       در حالت طبیعی، ژل آلوئه ورای موجود در برگ های گیاه توسط پوشش گوشتی آنها به خوبی محافظت شده و رطوبت آن حفظ می شود و از اثرات مختلف جوی مصون می ماند. ولی به محض قطع شدن برگ ها در زمان برداشت محصول و خارج شدن ژل، فرآیند اکسیداسیون شروع می شود. در صورتی که ژل مصرف نشود و یا در مسیر فرآیند تولید و فرآوری قرار نگیرد، بسیاری از خواص مثبت خود را از دست می دهد.
بدون عمل تثبیت و فرآوری ژل، حتی در شرایط نگهداری در دمای یخچال هم، فرآیند تخریب و فساد ژل رخ می دهد. کمپانی فوراور لیوینگ با ابداع یک روش انحصاری جهانی، تثبیت، فرآوری و حفظ ژل آلوئه ورا را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

         گیاه آلوئه ورا با لقب گیاه هزار درمان از قدیم و در طول قرن ها به عنوان مسکن و کاهش دهنده درد و آرام بخش مطرح بوده است. از نگاه تمدن های مختلف :

  • خواص خنکی و مرطوب کنندگی بی شماری داشته و همواره مورد تمجید و مصرف مردم بوده است.
  • مرهمی بر سوختگی های جزئی به شمار می رفته، آرام کننده و شفا دهنده پوست های ملتهب بوده است.
  • توانائی شگرفی در بازسازی، احیا و جوان سازی پوست بدن و صورت داشته است.

  هرجا و هرگاه مباحث زیبائی و سلامتی پوست و مو ( Beauty and care products ) مطرح می شود پای گیاه آلوئه ورا در میان است، چون معجزه های درمانی و خواص دارویی بی شماری به آن نسبت داده شده است. گیاهی شاداب با بسیاری از کاربردهای شگفت انگیز:
♥ بهبود هضم: ژل آلوئه ورا دارای خواص انطباق پذیری و تضمین کننده جذب مواد معدنی موجود در غذاها است. سندرم روده تحریک پذیر ( Irritable Bowel Syndrome ) یا IBS را به خوبی درمان می کند. یبوست را برطرف می سازد و آسیب به سیستم گوارشی ( از جمله زخم های گوارشی که توسط عوامل مختلف دارویی، محیطی و … ایجاد می شوند ) را کاهش می دهد.
♥ افزایش توان سیستم ایمنی بدن: آلوئه ورا دارای خواص سم زدائی طبیعی و تمیز کننده گردش خون است. با افزایش گردش خون غنی از اکسیژن و تسریع جذب مواد مغذی به درون سلول ها، توانائی بدن در جلوگیری از عفونت ها، غلبه بر آنها و تقویت سیستم ایمنی بدن ( از جمله در عفونت های ویروسی مانند کرونا و آنفلوانزا ) تأمین می شود.
♥ مهار رشد عوامل سرطان زا: گفته می شود این گیاه به واسطه داشتن برخی مواد ( با عملکردی مشابه ماکروفاژها ) قادر به تولید مقدار زیادی اکسید نیتریک است که  پتانسیل ضد تومور دارد. همچنین خواص مهار تومور و ایمن سازی گیاه، به دلیل وجود پلی ساکاریدهای طبیعی ( Natural Polysaccharides ) در آن است.
♥ کاهش درد: اثرات ضد التهابی و کاهش فوری درد و تورم ( ناشی از انواع آرتریت، دردهای عضلانی و اسکلتی ) از دیرباز معلوم شده است. عصاره ژل آلوئه ورا ( Aloe vera extract ) در آرام سازی تورم و التهاب عضلات بسیار مؤثر است.
♥ تحریک طبیعی رحم در اختلالات قاعدگی، کاهش تهوع و رفلکس در اختلالات گوارشی
کاهش استرس، کاهش سطح قند و کلسترول خون 
بهبود عملکرد قلب و عروق 
درمان بیماری های لثه و دهان برای گیاه آلوئه ورا  ثابت شده است .

مراقبت از پوست و مو: آلوئه ورا به عنوان راه طبیعی لایه برداری پوست و کاهنده علائم بیماری های مختلف پوستی همیشه مطرح بوده است. اثرات مثبت آن در بهبود زخم ها، بثورات جلدی، آکنه و پسوریازیس ( Psoriasis ) مشاهده و ثابت شده است.
در پوست های چرب که مستعد جوش زدن هستند، استفاده از آلوئه ورا برای پاک کردن چربی پوست توصیه شده است.
در پوست های خشک که رطوبت کمی دارند و عوارض خشکی پوست دیده می شود، اثر مرطوب کنندگی آلوئه ورا به خوبی ثابت شده است.
در پوست های حساس، برای خنثی کردن تحریک های پوستی استفاده می شود. ثابت شده است که این گیاه به خاطر داشتن آنزیم های طبیعی ( Natural Enzymes ) یک گزینه عالی برای افزایش رشد مو به طور طبیعی است. همچنین بهبود گردش خون و کاهش استرس به عنوان علت اثر بخشی آلوئه ورا در رشد مو بیان شده است.

اگر چه تاکنون بیش از 240 گونه گیاه آلوئه ورا در سراسر دنیا یافت شده و هر گونه، خواص مربوط به خود را دارد، اما تنها یک گونه از گیاه آلوئه ورا است که هم پیشینه هزار ساله دارد و هم خواص جادویی آن در کمپانی فوراور لیوینگ آمریکا ( Forever living Copmany ) به نام باربادنسیس میلر ( Barbadensis miller ) در طی چند دهه اخیر مورد بررسی دقیق علمی قرار گرفته است.
در این کمپانی از آلوئه ورا  به نام خون زندگی یاد می شود. به یاری علم، نوآوری، تکنولوژی و فعالیت واحد R&D کمپانی، عالی ترین نوع آلوئه ورا به شکل فرآورده های پوستی و خوراکی ( Skin and oral products ) به تمام دنیا عرضه می شود.
هر چقدر در باره آلوئه ورا  بیشتر بدانید بیشتر عاشق آن می شوید
گیاه آلوئه ورا به طور اختصاصی و با اطلاع از خواص و طبیعت این گیاه، در کشتزارهای خود کمپانی فوراور لیوینگ کشت داده می شود. ژل آلوئه ورا اصلی ترین منبع برای تولید محصولات کمپانی فوراور لیوینگ است، بنابراین علت وسواس و نهایت دقت کمپانی در عمل، همانا برداشت محصول با کیفیت از کشتزارهای آلوئه ورا است. برگ های آلوئه ورا بلافاصله پس از برداشت، بسته بندی شده و ظرف چندین ساعت به کارخانه منتقل می شود تا خالص ترین و تازه ترین ژل، با تمام خواص و کیفیت ذاتی آن از برگ استخراج شود.
کمپانی فوراور آمریکا اولین کمپانی در جهان است که به واسطه تولید ژل تثبیت شده آلوئه ورا با فرمولاسیون منحصر به فرد، اولین تائیدیه از سوی « کمیسیون جهانی مطالعات آلوئه ورا » (IASC International Aloe Science Council) را دریافت کرده است. همه ترکیبات، مکمل ها و فرآورده های ژل آلوئه ورا تولید شده در این کمپانی، بدون شکر، پارابن و گلوتن هستند. برای مشاهده سایر گواهی نامه ها، مجوزها، جوایز و افتخارات کمپانی فوراور اینجا کلیک کنید.

     اثرات ارزشمند گیاه آلوئه ورا زمانی نمایان می گردد که ژل فرآوری شده به طور مستقیم و به صورت موضعی و خوراکی استفاده می شود. تأثیرات شگفت انگیز گیاه، مدیون داشتن انواع مواد معدنی ( Minerals ) ویتامین ها ( Vitamins ) آمینو اسیدهای ضروری ( Essential Amino Acids ) پلی ساکاریدها ( Polysaccharides ) و گلیکو پروتئین های ارزشمند ( Glycoproteins ) موجود در آن است.
در کمال شگفتی 96 % محتوای ژل آلوئه ورا ( Aloe vera gel ) را آب تشکیل می دهد و 4 % بقیه حاوی انواع مواد ارزشمند است:

  • قندها ( Polysaccarides ) از جمله: گلوکز ( Glucose ) مانوز ( Mannose  ) و سلولوز ( Cellulose )
  • آنزیم ها ( Enzymes ) از جمله: اکسیداز ( Oxidase ) آمیلاز ( Amylase ) و کاتالاز ( Catalase )
  • ویتامین ها ( Vitamins ) از جمله: ویتامین های B1 – B2 – B6 – B12 – C – E – A – اسید فولیک ( Folic acid ) – نیاسین ( Niacin  )
  • املاح معدنی ( Minerals ) از جمله: کلسیم ( Calcium ) سدیم ( Sodium ) منیزیم ( Magnesium ) روی ( Zinc ) مس ( Copper ) کروم ( Chromium ) سلنیوم ( Selenium ) منگنز ( Manganese ) پتاسیم ( Potassium )
  • مانان ها ( Mannanes )  پکتین ( Pectin ) آنتراکینون ها ( Anthraquinones ) و گلیکو پروتئین ها 
  • اسیدهای چرب ضروری ( Essential Fatty Acids )
  •  آمینو اسیدهای ضروری ( Essential Amino Acids ) از جمله آلوئین
     هیچ چیز این گیاه به تنهائی ارزشمند نیست بلکه همراهی و یک جا جمع شدن تمام مواد مورد نیاز بدن از گروه های مختلف غذائی در گیاه است که آن را منحصر به فرد، شگفت انگیز و محبوب کرده است.