خواص درمانی ژل آلوئه ورا روی پوست
      پیشینه استفاده از خواص طبی گیاه آلوئه ورا و اثرات درمانی شگفت انگیز آن، معادل پیشینه کشف این گیاه در نقاط مختلف جهان توسط بشر است. همچنان که در مقاله « تاریخچه گیاه آلوئه ورا » در بخش های دیگر وب سایت بیان شده است، از قرن ها پیش از میلاد تاکنون در هر پنج قاره، افراد مختلف از هر نژاد و ملیت، مذهب و فرقه، از ویژگی های مثبت درمانی آلوئه ورا برخوردار شده اند.
      از استفاده بانوی اول مصر، کلئوپاترا ( Cleopatra ) در مصر باستان، به عنوان یک برگ ضدآفتاب تا افلاطون ( Plato ) برای درمان زخم سربازان در جنگ ها. اگر چه پیشینه مصرف گیاه آلوئه ورا به قرن ها پیش برمی گردد، اما از کشف طیف وسیعی از خواص مختلف و ارزشمند ژل آلوئه ورا توسط پزشکی مدرن، زمان زیادی نمی گذرد. به طور کلی اثرات درمانی آلوئه ورا در بیماری های سیستم گوارشی و پوستی چشمگیرتر است

خواص درمانی ژل آلوئه ورا

خواصصابون آووکادو و آلوئه ورا درمانی ژل آلوئه ورا بر پوست:
       برای درک بهتر مطلب، اثرات سودمند گیاه آلوئه ورا را می توان به دو بخش تقسیم کرد:
الف) اثرات درمانی بر روی ضایعات و بیماری های پوستی
ب) اثرات سودمند بر روی پوست برای زیبایی و بهداشت پوست
       اکنون ثابت شده است که پلی ساکاریدها ( Polysaccharides )، گلیکو پروتئین های ارزشمند و هورمون های گیاهی موجود در ژل آلوئه ورا، در ایجاد خواص ضد التهابی، التیام دهندگی، جوان سازی، مرطوب کنندگی و زیبایی پوست نقش اساسی ایفا می کنند. 
       تسریع التیام و ترمیم پوست در سوختگی های درجه دو و سه، یخ زدگی، سرمازدگی، آفتاب سوختگی، بریدگی ها، به واسطه تحریک فعالیت ماکروفاژها ( Macrophages ) و جلوگیری از نفوذ میکروب ها به خون، با ایجاد پانسمان طبیعی
      ♦ کمک به بهبود سریع آکنه ( Acne ) و جوش های پوستی، عفونت های ویروسی از قبیل زگیل های پوستی ( Skin warts ) و تناسلی ( Genital warts )، تب خال با منشا هرپس ویروس ( Herpes )، زونا ( Shingles ) خراش ها و درماتیت ( Dermatitis ) ناشی از تماس پوست با اشعه های درمانی ( X-Ray Therapy )
      ♦ درمان عفونت های قارچی از جمله کچلی ( Tinea ) کاندیدای پوستی ( Candidiasis ) و کچلی پای ورزشکاران ( Athletes foot baldness )
      ♦ بهبود اختلالات کراتینی ( Keratin disorders ) مثل ترک پوست و پاها و کراتوز (Keratosis )
      ♦ درمان عفونت های باکتریایی از جمله جوش های عفونی، صدف ( Shell ) و کفگیرک ( Carbuncle )
      ♦ برطرف کردن خارش ناشی از گزش حشرات، کورک های پوستی، واکنش های آلرژیک، حساسیتی، کهیر ( Urticaria ) و ضایعات ناشی از پیچک سمی ( Toxicodendron radicans )
      ♦ کاهش علائم مشهود بیماری های پوستی از جمله اگزما ( Eczema ) و سوریازیس ( Psoriasis )
       درمان اختلالات رنگدانه های پوست از جمله کک و مک ( Freckles )، خال ها، لکه های قهوه ای و تیره پوست صورت و سایر نقاط بدن، کاهش فعالیت طبیعی رنگدانه های پوست، درمان مواردی از پیسی ( Vitiligo ) و جذام ( Leprosy )
      ♦ درمان آسیب های پوستی روزمره مثل پاشیده شدن روغن داغ روی پوست، تماس با اجسام داغ، سوختگی با آب جوش، کبودی ها ( ناشی از ضربه، خون مردگی و دیابت )، تاول ها، پوسته پوسته شدن و التهاب پای کودکان

 اثرات مفید گیاه آلوئه ورا بر زیبایی پوست
        ♦ کمک به رشد، جوان سازی، جذب رطوبت، طراوت، انعطاف پذیری، درخشندگی، شفافیت و نرمی پوست
        ♦ جلوگیری از ایجاد چین و چروک، پیری زودرس پوست و خشکی آن ( به واسطه داشتن ویتامین E در ژل آلوئه ورا )
        ♦ کمک به بازسازی پوست پس از دوران نقاهت مشکلات پوستی از جمله سزارین
        ♦
پاک کردن آرایش پوست و چشم
        ♦ ایجاد احساس خنکی پوست به واسطه داشتن ترکیبات شبیه منتول ( Menthol ). استفاده از ژل آلوئه ورا در ساخت کلدکرم ها ( Cold Cream ) به همین دلیل است.
لازم به ذکر است که مواد موثره فعال موجود در ژل آلوئه ورا از طریق افزایش جریان خون در اندام ها و بافت های زیر پوست، قادرند که اثرات ضد التهابی، ترمیم کنندگی و التیام خود را نشان دهند، بنابر این دریافت نتایج مثبت از ترکیبات ژل آلوئه ورا، علاوه بر روش مصرف موضعی، از طریق مصرف خوراکی محصولات وابسته به آن نیز امکان پذیر است.سرم آبرسان

بادی واش فوراور  اثرات درمانی ژل آلوئه ورا بر مو
    کمک به نرمی بافت پوست سر، رشد سلول های جدید و حذف سلول های مرده
    کمک به ضخیم شدن مو و متعادل نگه داشتن PH سلول های مو
    جلوگیری از سفید شدن زودرس مو
    فعال کردن پاپیلای پوستی ( زائده بافتی ریشه موی سر ) و در نتیجه افزایش تغذیه فولیکول های مو
    بهترین گزینه برای اصلاح عملکرد و سلامت موهای خشک، نازک و چرب
  اثرات درمانی ژل آلوئه ورا بر سلامت مو
ترکیبات ارگانیک و طبیعی در گیاه آلوئه ورا ( از جمله آنزیم ها و پلی ساکاریدها ) اثرات سودمند خود را به روش های زیر نشان می دهند:
  افزایش اکسیژن رسانی به سلول های پوست سر به علت بالا بردن جریان خون محیطی
  افزایش تغذیه فولیکول های مو 
  اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی 
  نزدیکی PH سلول های پوست سر و PH طبیعی ژل آلوئه ورا
مهم ترین خواص درمانی آلوئه ورا برای موها کمک به کاهش ریزش مو، رفع شوره سر و خشکی مو است.

مطالعه مقاله ویژگی های مهم مکمل ها و فرآورده های زیبایی کمپانی فوراور آمریکا توصیه می شود.

        کمپانی فوراور آمریکا اولین کمپانی در جهان است که به واسطه تولید ژل تثبیت شده آلوئه ورا با فرمولاسیون منحصر به فرد، اولین تائیدیه از سوی « کمیسیون جهانی مطالعات آلوئه ورا » ( IASC International Aloe Science Council ) را دریافت کرده است.
        همه ترکیبات، مکمل ها و فرآورده های ژل آلوئه ورا تولید شده در این کمپانی، بدون شکر، پارابن و گلوتن هستند. برای مشاهده سایر گواهی نامه ها، مجوزها، جوایز و افتخارات کمپانی فوراور اینجا کلیک کنید.