عوامل موثر بر رشد گیاه آلوئه ورا بسیار متفاوت هستند. مهم ترین این موارد عبارتند از: 
– وضعیت جغرافیائی و اقلیمی منطقه
– دمای محیط
– روش تعیین شده برای کشت گیاه   
– نیازهای غذائی گیاه و کیفیت خاک
– آفات و امراض احتمالی موجود در محل

    دمای محیط:
        گیاه آلوئه ورا بومی مناطق گرمسیری و استوائی است. بنابراین به نور خورشید، هوای گرم و البته کمی سایه نیاز دارد. به تابش نور مستقیم و طولانی حساس است و در این صورت، رنگ برگ هایش قهوه ای می شود. در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد نمی میرد ولی برگ های بلند و ضعیفی به بار می دهد. 
        دمای زیر صفر را تحمل نمی کند، در دمای ۲- درجه سانتی گراد یخ می زند و در صورت ادامه یخ زدگی می میرد. بنابراین گیاه آلوئه ورا در مناطقی که سردسیر هستند و یا دمای شبانه محیط به زیر صفر می رسد نمی تواند رشد کند. در تهران و شمال کشور در حال حاضر به شکل گلخانه ای پرورش داده می شود.
    توزیع جغرافیایی:
        در جهان گیاه آلوئه ورا بیشتر در آفریقا، جزایر باربادوس( Barbados ) و آنتیلن( Antillean ) هندوستان، اندونزی، جامائیکا، مکزیک، تگزاس، جزایر قناری کاشت می شود. در ایران به شکل بومی در مناطق جنوب ایران از جمله بندر خمیر، بندر لنگه، بندر عباس، قلعه قاضی، جزیره قشم، بوشهر، سیستان و بلوچستان و نهبندان بهتر رشد می کند.
   
    نیازهای غذائی:
        گیاه آلوئه ورا در هر نوع خاک کشت می شود، اما بهترین بستر برای کشت گیاه، خاک شنی لوم ( Loam ) با زهکشی بالا است. فسفر، ازت، پتاس و خاک اسیدی، مواد مورد نیاز گیاه آلوئه ورا هستند. PH لازم برای گیاه آاوئه ورا معادل 6/5 تا 7/5 است. در صورت آبیاری بیش از اندازه، گیاه به پوسیدگی ریشه دچار می شود.
    آفات و امراض:
      
 گفته شده است که گیاه آلوئه ورا در زیست گاه های اصلی خود با آفات و بیماری های قابل ملاحظه ای مواجه نبوده است، اما اگر این گیاه در شرایط نامساعد محیطی قرار گیرد، ممکن است به علت ضعیف شدن گیاه و کم شدن مقاومت آن، به بیماری های قارچی، ویروسی و باکتریائی دچار شود و صدمه ببیند. به بیماری های لکه سیاه ( Apple Scab )، پوسیدگی ریشه و شپشک آرد ( Pseudococcus ) حساس است، اما در مجموع، خطر آسیب از بیماری های مختلف در این گیاه در مقایسه با سایر گیاهان بسیار کمتر است.
    وضعیت کشت:
        آلوئه ورا گیاهی شش ساله است، یعنی اینکه با کشت آن به مدت شش سال نیازی به کاشت مجدد و انجام هزینه های جانبی مثل تسطیح زمین وجود ندارد. به دلیل بی نیازی به شرایط نگهداری خاص، تنها با حداقل نیروی انسانی می توان کشت گیاه را مدیریت کرد. همچنین به دلیل مقاومت گیاه آلوئه ورا نسبت به شرایط سخت محیطی، بیماری ها، آفات و عوامل بیماری زا، هزینه نگهداری و مراقبت بسیار پائینی دارد، چون مصرف سموم شیمیائی در کشت گیاه بسیار کم است.

        گفته شده است که گیاه آلوئه ورا حتی در زمین هائی که به علت کشت سایر محصولات کشاورزی، شور یا فقیر مانده اند قابل کشت است، چون نیازهای غذائی گیاه آلوئه ورا در طول کشت محدود است. در تمام زمین ها می توان آن را کشت کرد و نیازی به کود شیمیائی ندارد. به دلیل تحمل دما تا یک درجه سانتی گراد بالای صفر، نیازی به مصرف سوخت جهت گرم کردن محیط گلخانه وجود ندارد.
        در شرایط حاد خشکی و نبود آب تا مدت سه ماه مقاومت می کند ولی در صورت آبیاری مجدد، برگ های آلوئه ورا به حالت اولیه برگشته، شروع به رشد می کند. در اوج گرمای تابستان هر ۷ تا ۱۴ روز و در زمستان هر ۳۰ تا ۶۰ روز به آبیاری نیاز دارد. بنابراین انتخاب خوبی برای کشت در مناطق کم آب و محروم از آب است.
        در زمان برداشت محصول، محدودیت زمانی وجود ندارد، به این معنی که در صورت تاخیر در برداشت، کیفیت محصول پائین نمی آید. 
   
الوئه ورا   
       

  با توجه به نکات مورد اشاره، کشت گیاه آلوئه ورا نسبت به سایر گیاهان به دلیل هزینه پائین نگهداری، دغدغه و دردسر کمتر، مقاومت گیاه به شرایط نامساعد محیطی، توجیه اقتصادی مناسبی دارد.
        کمپانی فوراور آمریکا اولین کمپانی در جهان است که به واسطه تولید ژل تثبیت شده آلوئه ورا با فرمولاسیون منحصر به فرد، اولین تائیدیه از سوی « کمیسیون جهانی مطالعات آلوئه ورا » ( IASC International Aloe Science Council ) را دریافت کرده است. 
       
همه ترکیبات، مکمل ها و فرآورده های ژل آلوئه ورا تولید شده در این کمپانی، بدون شکر، پارابن و گلوتن هستند. برای مشاهده سایر گواهی نامه ها، مجوزها، جوایز و افتخارات کمپانی فوراور اینجا کلیک کنید