عضو شوید !
اخبار داغ

گواهی نامه های محصولات فوراور

استانداردها، گواهی نامه ها، جوایز و مجوزهای کمپانی فوراور آمریکا

کمپانی فوراور، استانداردها، مجوزها، جایزه ها و گواهی نامه های متنوع و ارزشمندی در جهان دارد. در این یادداشت درباره هر یک از گواهی نامه های محصولات فوراور به طور خلاصه اشاره شده است

گواهی نامه HALAL   ( Islamic seal of Approval )

این گواهی نامه به شرکت هائی داده می شود که طبق ضوابط و موازین شرعی مسلمانان ( مانند ذبح شرعی و ممنوعیت استفاده از فرآورده های گوشتی خوک و جنین ) فعالیت تولیدی غذائی خود را انجام می دهند. برابر گزارش های موجود، حتی در کشورهای غیر مسلمان جهان نیز از محصولات دارای این گواهی نامه استقبال زیادی شده است.
گواهی نامه HALAL: نشان تائید فرآورده های غذائی و آشامیدنی برای تولید غذاهائی است که در دین اسلام مصرف آنها مجاز است. جالب است بدانیم، مالزی اولین کشوری در دنیا است که برای محصولات خود نشان حلال را دریافت کرده است.
halal-forever
گواهی نامه ( International Aloe Science Council )  IASC

این شورا معتبرترین نهاد تخصصی در جهان در زمینه محصولات و مشتقات گیاه آلوئه ورا است و مسئولیت تائید کیفیت، دوام و درجه خلوص محصولات آلوئه ورا را برعهده دارد. طبق تائیدیه IASC ( شورای علمی و مطالعات بین المللی آلوئه ورا ) بیشترین خلوص ژل آلوئه ورا در دنیا معادل ۹۷/۵ % است که مختص محصولات شرکت فوراور لیوینگ آمریکا است. گواهی مذکور حق انحصاری تولید آلوئه ورا از گونه های خاص گیاه را به شرکت فوراور لیوینگ اعطا کرده است. آلوئه ورای باربادنسیس میلر ( Barbadensis miller ) گونه ای خاص است که توسط شرکت فوراور لیوینگ پرورش داده می شود.

IASC-forever-logo

 گواهی نامه بین المللی کوشر ( Dairy Kosher )

این گواهی نامه تائید می کند که محصولات لبنی و گوشتی شرکت، بر اساس قوانین و موازین شرعی مسلمانان و همچنین یهودیان تولید شده است و مصرف آنها در جوامع اسلامی و یهودی منعی ندارد. علاوه بر قوانین مذهبی، این سند نشان می دهد که مواد غذائی تولید شده با کیفیت بالا و مناسب برای سلامت انسان بوده و قابل اعتماد هستند.

گواهی نامه  Cruelty Free   ( Labeling International cruelty free )

این گواهی نامه به پرهیز از تست محصولات خوراکی و موضعی بر روی حیوانات تاکید می کند.

cruelty-free-logo

گواهی نامه نبود پارابن در محصولات فوراور لیوینگ (Paraben Free) 

بر اساس برخی از گزارش ها، پارابن آثار مخربی روی پوست و بدن می گذارد. این گواهی نامه به شرکت هائی داده می شود که در ساخت و تولید فرآورده های غذائی و آشامیدنی خود از پارابن استفاده نمی کنند. در واقع پارابن یکی از پراستفاده ترین مواد نگهدارنده در محصولات مراقبت شخصی است که به منظور جلوگیری از رشد باکتری، قارچ و سایر میکروب ها در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود. پارابن با ایجاد اختلال در ترکیب DNA غشای باکتری ها و قارچ ها، مانع از رشد طبیعی آنها می شود. در سال های اخیر توصیه دانشمندان، سازمان های پژوهشی و سازمان های تنظیم کننده مقررات ایمنی غذائی، به مصرف نکردن پارابن در فرآورده های غذائی بوده است.

paraben-free-logo

گواهی نامه نبود گلوتن در محصولات فوراور لیوینگ ( Gluten Free )

هر گاه فردی به ماده گلوتن حساسیت داشته باشد با مصرف فرآورده های خوراکی حاوی گلوتن ممکن است با علائمی از قبیل اسهال، خستگی، سردرد و… روبرو شود. گلوتن ترکیبی پروتئینی است که در غلات، مانند گندم، جو، برنج، ذرت و چاودار دیده می شود. این پروتئین در دانه گیاه ذخیره می شود تا به مصرف جوانه ها برسد. گلوتن مانند چسب در زنجیره ای از مواد در کنار هم عمل می کند. حالت چسبندگی موجود در ترکیب آرد و آب در زمان تولید نان و کیک ها مربوط به وجود گلوتن است. در روند پخت نان، گلوتن باعث می شود که در زمان پف کردن نان، مواد تشکیل دهنده آن به همدیگر بچسبند. چند گروه از افراد به علت ایجاد حساسیت و بروز واکنش های حساسیتی، نباید از فرآورده های گلوتن دار مصرف کنند: – بیماران مبتلا به سیلیاک – افراد حساس به گلوتن و گندم – بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر

gluten_free

گواهی ایزو یا استاندارد مدیریت کیفیت ( ISO 9001 )

ISO 9001 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت است. این استاندارد به دنبال ایجاد سیستمی است تا کیفیت را در سراسر سازمان و کمپانی مدیریت کند. سیستم مدیریت هر سازمان شامل برنامه ریزی، کنترل، هدایت و نظارت است .

iso 9001

گواهی نامه استاندارد ( سیستم مدیریت زیست محیطی ) ISO 14001

این استاندارد به دنبال ایجاد الزامات برای سازمان ها و کمپانی هائی است که می خواهند دوستدار محیط زیست باشند و کمترین آلایندگی و آسیب را به محیط زیست اطرافشان وارد کنند.

iso14001

گواهی نامه استاندارد OHSAS 18001 ( سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی )( Occupational health and safety Assessment Series )

استانداردی است که طی آن الزاماتی برای کمپانی ها ارائه می شود تا ایمنی کارکنان شان را در بالاترین حد ممکن نگه دارند، از جمله الزاماتی برای سیستم مدیریت، به منظور توانا ساختن کمپانی، جهت کنترل ریسک ها و بهبود عملکرد ( مجموعه ارزیابی های ایمنی و بهداشت حرفه ای )

OHSAS18001

گواهی نامه ( Dermatological test on humans )

در سال ۱۹۷۸ این موسسه در آلمان پایه گذاری شده و توسط متدهای قابل قبول بین المللی و با انجام تست های کلینیکی و درمانی، محصولات را از دیدگاه درماتولوژی و بروز آلرژی مورد بررسی قرار می دهد تا در استفاده از آنها توسط مصرف کننده، آرامش خاطر و اطمینان ایجاد کند. کمپانی فوراور لیوینگ از این موسسه، موفق به کسب درجه بسیار عالی ( پنج ستاره ) شده است.

dermatest-logo

گواهی نامه بنیاد ملی بهداشت ( NSF ) ( National Sanitation Foundation )

این گواهی نامه با هدف “حفظ و بهبود سلامت بشر در مقیاس جهانی“ بنا شده است. NSF در واقع سازمانی مستقل است که حوزه سلامت عمومی و محیط زیست را در سرلوحه رسالت خود قرار داده و به:
 – توسعه استانداردها
 – صدور گواهی نامه های محصول
 – آموزش و مدیریت ریسک 
متعهد است. تولیدکنندگان در سطح بین المللی جهت کمک به حفظ سلامت افراد بشر از نظر آب، غذا، بهداشت و محصولات مصرفی به NSF پای بند هستند. مثلا در بخش آب، NSF محصولاتی را که با آب قابل شرب در ارتباط هستند ارزیابی می کند، از جمله لوله های آب و مواد ضد عفونی کننده ئمصرف شده در آب.

NSF-logo

چرا فرآورده های کمپانی فوراور لیوینگ به گواهی نامه های داروئی FDA نیاز ندارند؟

برابر قوانین موجود در سازمان غذا و داروی آمریکا ( Food and Drug Administration ) مکمل های غذائی به برچسب های FDA و الزامات آن نیازی ندارند، در عوض، داشتن برچسب ( Dietary supplement ) برای فرآورده های مکمل غذائی فوراور لیوینگ الزامی است. این نظارت ها همچنین شامل موارد زیر است:

– محتوای برچسب ها
– اطلاعات درج شده بر روی ظروف نگهداری مکمل ها
– اطلاعات درج شده در اینترنت راجع به محصولات

FDA-logo

استاندارد  ISO 17025

استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ ISO استانداردی بین المللی و تخصصی، ویژه آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون است که به احراز صلاحیت این آزمایشگاه ها می پردازد. استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ ISO الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون ها و یا کالیبراسیون و همچنین نمونه برداری را توسط آزمایشگاه ها مشخص می سازد.

ISO 17025