iranianforever
مقالات, نتورک مارکتینگ

نت ورک مارکتینگ چه چیزی نیست؟

نتورک مارکتینگ

نت ورک مارکتینگ چه چیزی نیست؟

ریچارد کوئک ( Richard Quek ) در کتاب “رموز موفقیت در نت ورک مارکتینگ” ضمن به کار بردن واژه « همزاد شر » معتقد است که در گام اول، باید چارچوب ذهنی مناسبی در باب نت ورک مارکتینگ داشته باشید چون در تضمین موفقیت شما در این تجارت نقش به سزایی دارد. او می نویسد که موارد زیر نمونه ای از تفکراتی هستند که باید از آنها فاصله بگیرید:

  • راه یک شبه پولدار شدن است!
       هرگز!!! بلکه برعکس،شیوه ای کارآمد است که مستلزم تلاش فراوان شما برای تبلیغ محصولات، خدمات و ساخت زیرمجموعه و سازمان است. نت ورک مارکتینگ در واقع سیستمی عادلانه است که نسبت به تلاشتان به شما پاداش می دهد و نه نسبت به تقدم زمانی ورودتان به این سیستم!
  • کار آسان
    نت ورک مارکتینگ یک تجارت آسانی نیست. در حقیقت شغلی است که با اکثر مشاغل سنتی تفاوت بسیار زیادی دارد. سرمایه اولیه و ریسک در این تجارت پایین است، اما برای رسیدن به موفقیت، تلاش و پشتکار فراوانی لازم است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم این تجارت را رها می کنند!
  • وارد کردن چند نفر به کار و موفقیت 100%
    صرف وارد کردن کسانی به تجارت، شما را موفق نمی سازد. شما باید به آنها کمک کنید، انگیزه بدهید و آنها را آموزش دهید، چرا که توفیق شما تنها بسته به موفقیت آنهاست.
    ریچارد کوئک اضافه می کند: افراد در این تجارت به چند دسته  تقسیم می شوند:
    1– آنهایی که هیچ کاری نمی کنند!
    2– آنهایی که فقط مصرف کننده محصولات هستند!
    3– آنهایی که پاره وقت کار می کنند
    4– آنهایی که تمام وقت به این کار مشغول هستند
    از گروه ۳ و ۴ به عنوان افراد مجموعه ساز و فعال یاد می شود و بخش عظیمی از افراد نام نوشته در نت ورک مارکتینگ از گروه اول و دوم هستند!
  •  بی نیاز از هر گونه هزینه است: 
    این تصور در نت ورک مارکتینگ غلط است! چون این هم یک تجارت است و مستلزم هزینه است. اگرچه این هزینه ها زیاد نیستند اما وجود دارند. درست است که این تجارت، نیاز به دفتر کار عریض و طویل، اجاره محل و تعدادی کارمند، تجهیزات و تشریفات ندارد، اما در مواردی هم باید پول خرج کنید. برای پیشبرد موثر مجموعه تان ممکن است به یک دفتر خانگی (home office) نیاز داشته باشید.
    هزینه های: رفت و آمد، شرکت در هم نشینی ها و سمینارها، خرید کتاب و پذیرایی های ساده باید در نظر گرفته شوند
  • کاری مطلقا بدون ریسک:
    ریسک تجارت در نت ورک مارکتینگ بسیار پایین است، اما یک حداقل ریسک در آن وجود دارد. روشن است که همه افراد در این تجارت به موفقیت نمی رسند. ممکن است پول یا وقت زیاد صرف کنید. اگرچه هزینه، ضرر و ریسک در این تجارت در مقایسه با تجارت سنتی بسیار ناچیز است، اما پاداش موفقیت در این تجارت به هزینه و ریسک توفیق نیافتن در آن می ارزد!
  • نیازی به فروش محصول نیست !!
    این تصور باطلی است. مانند هر تجارت موفق، همواره پای فروش محصولات با کیفیت و خدمات خوب در میان است. در واقع در یک شرکت نت ورک واقعی الزاما باید کالا یا خدماتی به فروش برسد تا شرکت سود کند و از محل آن قادر به پرداخت پورسانت ها و پاداش ها به اعضای خود باشد. نت ورک مارکتینگ بر خلاف تجارت سنتی، تجارتی است مبتنی بر همانند سازی (duplication ) که در آن می بایست، درک اهمیت زیاد فروش برای همه اعضا همانند سازی شود.
  • بالا دستی هایم به من کمک می کنند:
    اگرچه بالا دستی های شما به شرط موفقیت شما به سود می رسند و به همین دلیل به هر طریق ممکن به شما کمک می کنند ولی همیشه باید به خاطر داشته باشید که نت ورک مارکتینگ تجارت خود شماست! بالا دستی ها مجبور نیستند به شما کمک کنند. حتی ممکن است آنها زیاد فعال نباشند و یا وقت کمک به شما را نداشته باشند. اگر کسی به شما کمک نکند شما باید خود لیدر خودتان باشید. اگر شما استقلال بیشتری داشته باشید قطعا موفقیت بیشتری خواهید داشت.
  • می توان هر لحظه کار را متوقف کرد. درآمد برای همیشه سرازیر خواهد شد:
    در نت ورک مارکتینگ، افراد موفقی دیده می شوند که مجموعه های بزرگی ساخته اند، هم اکنون به درآمد های انفعالی و رسوبی رسیده اند و مجبور نیستند حجم کار زیادی انجام دهند. این موضوع در برخی موارد صادق است. اما شما باید یک مجموعه سالم و مستحکم بسازید. جالب است بدانید، همین افراد مورد اشاره و موفق، هنوز زمانی را برای مدیریت و اداره تجارت نت ورکی شان اختصاص می دهند!
  •  من فقط برای موفقیت بالادستی هایم کار می کنم
    نت ورک مارکتینگ تجارتی برای شما و مال شماست. شما ضامن موفقیت خودتان هستید و نه موفقیت دیگران! بالادستی های شما لزوما شما را به لحاظ آموزشی، راهنمایی و ایجاد انگیزه حمایت می کنند. این شرکت است که به آنها بابت تلاش شان پورسانت و پاداش می دهد. این درآمد، مستقیما از شرکت حاصل می شود و نه به واسطه کاهش درآمد شما!!! همچنانکه اگر شما هم به پایین دستی های خودتان کمک کنید تا موفق شوند، شرکت به شما پورسانت می دهد!!
    اگر واقعا قصد دارید در این کار به موفقیت بالایی برسید، لازم است که به نت ورک مارکتینگ به عنوان تجارت خودتان نگاه کنید.
    تنها زمانی شما می توانید سخت کار کنید که این تجارت را به چشم تجارتی برای خودتان و زیردستان تان ببینید و نه برای دیگران
  • من فرد موفقی هستم و به تنهایی از عهده کارم بر می آیم :
    واقعیت این است که نت ورک مارکتینگ از جهات مختلف با تجارت سنتی متفاوت است. شرط موفقیت شما آموختن اصول ابتدایی نت ورک مارکتینگ است. شاید شما در بیزینس قبلی و سنتی تان فرد موفقی باشید و در رشته های پیش از این موفقیت هایی کسب کرده باشید ولی اگر منیت خود را کنار نگذارید و شروع به آموختن نکنید موفق نمی شوید!
    مقلد محض باشید چون بالادستی هایتان از شما در نت ورک مارکتینگ دانش و تجربه بیشتری شما دارند.
  • باید تمام وقت کار کرد تا موفق شد:
    افراد بسیاری هستند که با انجام فعالیت پاره وقت، نت ورکر موفق بوده اند. لزومی ندارد که این کار را تمام وقت انجام داد. با این وجود دیده می شود که برخی به درجه ای از موقعیت و موفقیت می رسند که کار قبلی خود را رها می کنند. این یک تصمیم شخصی است.
    به خاطر داشته باشید، اگرچه می توانید این تجارت را به شکل پاره وقت انجام دهید، اما اگر طالب موفقیت بزرگی هستید باید ذهنیت تمام وقت داشته باشید. اگر برآنید که بزرگترین فرصت در طول تاریخ دنیا را از کف ندهید، لازم است در ابتدای کار اطلاعات صحیح، توقعات به جا و منطقی و ذهنیتی سالم نسبت به نت ورک مارکتینگ داشته باشید

 

مطالب مرتبط

آلوئه ورا سرشار از ویتامینها

نجف گلزار
3 سال قبل

زولبیا بامیه

نجف گلزار
3 سال قبل

مواد غذایی سفره ایرانی

neda
3 سال قبل
خروج از نسخه موبایل