از بین فرآورده های آرایشی ژل آلوئه ورا ( انواع محبوب خانگی ) ماسک خانگی ژل آلوئه ورا به سبب راحتی و سهولت در تهیه آن، در این مقاله معرفی می شوند:
              الف) نرم کننده مو
                ب) براق کننده لب
                 ج) ماسک تقویتی صورت
          برای دریافت اطلاعات تکمیلی در باره ترکیبات موجود در ژل آلوئه ورا اینجا کلیک کنید

         با توجه به اینکه از ترکیبات ارزشمند ژل آلوئه ورا در محصولات آرایشی، بهداشتی، دارویی و زیبائی به طور گسترده ای به عنوان فاکتور درخشندگی، نرم کنندگی، رفع ریزش و شوره مو استفاده می شود، می توان طبق دستور در منزل، نرم کننده و حالت دهنده تهیه کرد و از خواص عالی آن بهره مند شد.
         روش تهیه:
– یک تا دو برگ بزرگ آلوئه ورا را از گیاه جدا کنید، شستشو دهید و با پوست کن، ژل درون آن را خارج کرده درون همزن بریزید تا مخلوطی کاملا همگن و بدون تکه های درشت آماده شود
– موهای خود را ابتدا شستشو دهید و سپس مخلوط فوق را به روی موهایتان ماساژ دهید، به طوری که تمام قسمت های مو از ریشه تا نوک مو به ژل آغشته شود. سایر نرم کننده ها هم بنا به نیاز و عادت می توانید در این مرحله به موها اضافه کنید. سپس موهایتان را گرم کنید ( با کلاه پلاستیکی موهایتان را بپوشانید و به مدت ۵ دقیقه زیر سشوار بنشینید )
– بعد از گرما دادن، کلاه را بردارید و موهایتان را آبکشی کنید
         برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره ژل تثبیت شده آلوئه ورا اینجا و آشنائی با نرم کننده موی فوراور کلیک کنید

        به طور کلی و به عنوان توصیه ای عمومی و مهم، اگر نمی دانید که به مواد گیاهی خاصی حساسیت دارید یا خیر، بهتر است قبل از مصرف، مقداری از آن را روی بازوی خود امتحان کنید 
     – یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا 
     – نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل 
     – 1/5 قاشق چای خوری روغن ویتامین E
را با هم مخلوط و برای لب هایتان استفاده کنید. در این صورت بدون نیاز به مصرف براق کننده های آرایشی معمولی در بازار، لب هایتان را براق و زیبا می کنید.
         برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره مجموعه خواص درمانی ژل آلوئه ورا  و فرآورده برق لب یا لیپس فوراور برگرفته از گیاه آلوئه ورا کلیک کنید

    ماسک صورت خانگی آلوئه ورا برای آکنه و جوش های صورت:
           ماسک های حاوی ژل آلوئه ورا، برای التیام پوست های خشک، آسیب دیده و آفتاب سوخته بسیار مناسب است. چون ژل آلوئه ورا پاک کننده، نرم کننده، بهبود دهنده، مرطوب کننده و دارای مواد معدنی، آنزیم ها، ویتامین ها و آمینواسیدهای مورد نیاز پوست و بدن است.
           علاوه بر اینکه ژل  آلوئه ورا در بیشتر فرآورده های آرایشی و زیبائی دیده می شود، ماسک طبیعی آن نیز اثر بسیار خوبی دارد و به صورت هفتگی یا روزانه مصرف می شود. مانند هر ماده دیگر، ممکن است ترکیبات آلوئه ورا برای پوست بعضی از افراد حساسیت زا باشند، لذا قبل از استفاده از هر گونه ماسک، ابتدا روی بازویتان آن را تست کنید.
            برگ های تازه آلوئه ورا، عسل و آب برای تهیه ماسک لازم است. در یک تابه معادل ۵۰۰ آب تصفیه شده تمیز ریخته و حرارت دهید. برگ های شستشو شده آلوئه ورا را که به قطعات کوچک خرد کرده اید در آب در حال جوش بریزید و پس از ۱۵ دقیقه تابه را بردارید. بلافاصله تکه های برگ را از آب جدا کنید و کنار بگذارید. ۴ قاشق غذا خوری عسل را به آب گرم باقیمانده اضافه کنید تا عسل به طور کامل در آب حل شود. مایع ماسک آماده است.
            پس از گذشت یک ساعت که ترکیب فوق کاملا خنک شد، به آرامی  روی پوست بگذارید و مالش دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس صورت تان را با یک پاک کننده ملایم شستشو دهید طوری که ماسک به طور کامل از روی پوست پاک شود. معمولا از این ماسک به میزان یک بار در هفته برای درمان آکنه و جوش های صورت استفاده و مصرف می شود. 
            برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره ترکیبات گیاهی و مواد آلی در ژل آلوئه ورا و فرآورده ماسک دریائی فوراور برگرفته از گیاه آلوئه ورا کلیک کنید

 مواد لازم  
    شربت خانگی آلوئه ورا، ژل آلوئه ورا، اسانس گل رز
          دو قاشق غذاخوری از شربت آلوئه ورا، نصف قاشق غذاخوری از ژل خرد شده آلوئه ورا و دو قطره اسانس گل رز را در ظرفی گود و مناسب ریخته و خوب با هم ترکیب کنید و روی قسمت های آفتاب سوخته پوست صورت، بازوها، پا یا گردن بگذارید. ده دقیقه صبر کنید و سپس محل را با آب گرم بشوئید.
          این ماسک می تواند روزانه استفاده شود و به عنوان شفا بخش موثر، پوست های آفتاب سوخته را التیام بخشد. مطالعه فرآورده ضد آفتاب جدید فوراور توصیه می شود

ماسک صورت آلوئه ورا برای پوست های حساس:
            ژل آلوئه ورا، ماست و آب خیار برای تهیه این ماسک لازم است.
        در کاسه ای دو قاشق ژل آلوئه ورا، سه قاشق غذاخوری آب خیار و یک قاشق غذاخوری ماست ریخته با هم ترکیب کنید، روی صورت و گردن قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.
            آلودگی ها و چربی اضافی پوست با این ماسک تمیز شده و پوست های حساس، بسیار لطیف و مرطوب می شوند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره آشنائی با گیاه و ژل آلوئه ورا اینجا کلیک کنید. مطالعه ویژگی های فرآورده ممتاز ماسک بیوسلولوز فوراور توصیه می شود