در باره محصولات خانگی آلوئه ورا چه می دانیم؟ با توجه به محبوبیت و جایگاه  انواع محصولات خانگی آلوئه ورا در بین ملت ها در شکل مرسوم و سنتی آن، در این یادداشت به چند نمونه شامل نوشیدنی، مربا و دسر خانگی ژل آلوئه ورا اشاره می شود:
              الف) نوشیدنی خانگی آلوئه ورا
                ب) دسر خانگی آلوئه ورا
                 ج) مربا خانگی آلوئه ورا
                  د) ترشی خانگی آلوئه ورا
          برای دریافت اطلاعات تکمیلی در باره ترکیبات موجود در ژل آلوئه ورا اینجا کلیک کنید

        مواد لازم برای تهیه نوشیدنی خانگی آلوئه ورا عبارتند از:  
    – ژل شستشو شده ( از یک برگ آلوئه ورا )
    – یک عدد لیمو ترش تازه یا عصاره پرتقال
    – عسل و آب
        این نوشیدنی ارزشمند به عنوان یکی از طبیعی ترین محصولات خوراکی آلوئه ورا معمولا به دو روش مختلف تهیه می شود:
۱- تمام مواد فوق به مدت دو دقیقه در مخلوط کن برای به دست آمدن یک مخلوط همگن به هم بزنید. سپس چند تکه یخ به آن اضافه کنید و دو ساعت برای خنک شدن آن در یخچال نگهداری کنید. همزمان می توانید از قطعات ریز شده ( یک تکه ۵ سانتی متری ژل ) نیز برای تهیه نوشیدنی پالپ دار استفاده کنید و به نوشیدنی بیافزائید
۲- ژل جدا شده از برگ بریده و ساطوری شده را به مخلوطی که قبلا درون مخلوط کن یکنواخت شده است ( شامل لیمو ترش، عسل، آب و یخ ) اضافه کنید و همه را با هم خنک میل کنید.
         برای دریافت اطلاعات تکمیلی در باره ژل تثبیت شده آلوئه ورا اینجا کلیک کنید

          یکی دیگر از محصولات خوراکی آلوئه ورا دسر خانگی آلوئه ورا است. مواد لازم برای تهیه دسر آلوئه ورا عبارتند است از:
   – شیر 
   – خامه
   – ژل ساطوری شده آلوئه ورا
   – پودر ژلاتین
   – شکر 
          روش تهیه: ابتدا شیر گرم را با مایع شفاف تهیه شده از ژلاتین مخلوط کنید. سپس این مخلوط از حرارت افتاده را به ترکیب خامه و شکر ( که قبلا با همزن میکس شده است ) اضافه کنید. در نهایت، ژل آلوئه ورا به این مخلوط اضافه کنید، به هم بزنید و درون قالب و در یخچال به مدت ۷ تا ۸ ساعت نگهداری کنید. این دسر می تواند با شربت یا میوه های تازه تزئین شود.

          مواد لازم برای تهیه مربای آلوئه ورا عبارتند از: 
    –  ژل خرد شده
    – آب و شکر 
    – آب لیموی تازه 
    – اسانس های خوش طعم کننده 
         روش تهیه مربا:
    – ژل های خرد شده را به مدت دو ساعت فریز کنید. سپس آن را با مقدار دلخواه و معینی شکر مخلوط کرده و ۲ تا ۳ ساعت در دمای محیط قرار دهید
    – مخلوط فوق را تا حالت جوش حرارت دهید و مجددا شکر باقیمانده از قبل را به همراه آب گرم به مخلوط اضافه کنید تا  شکر به طور کامل حل شود. بهتر است و توصیه می شود که مخلوط آب و شکر را نیز تا حد جوش حرارت دهید، کف حاصل از شکر را در سطح آب خارج کنید و پس از غلیظ شدن به مخلوط ژل و شکر قبلی اضافه کنید.
    – آخرین مرحله، حرارت دادن ملایم مخلوط به مدت ده دقیقه و اضافه کردن آب لیموی تازه به مخلوط است. مربا آماده است و می توان اسانس های خوش طعم کننده مثل وانیل به آن اضافه کرد. این مربا یکی از محبوب ترین محصولات خوراکی آلوئه ورا در بین بانوان کدبانو است.
           برای دریافت اطلاعات تکمیلی در باره نوشیدنی بری نکتار آلوئه ورا اینجا کلیک کنید

        مواد لازم برای تهیه ترشی عبارتند از:
     – ژل آلوئه ورای خرد نشده
     – یک عدد لیمو ترش  
     – پوست رنده شده لیمو ترش 
     – سرکه
     – شکر 
     – برگ اسفناج یا برگ چغندر   
     – نمک، پودر ژله سبز لیمویی 
     – تخم سیاه دانه
     – ترشی زرشک و دانه های زرشک
          روش تهیه:
        سرکه را بجوشانید و به آن نمک و شکر اضافه کنید. سپس ژل آلوئه ورا، پوست رنده شده لیمو ترش و آب لیمو ترش را به سرکه اضافه کنید. در صورت تمایل برای تزئین، از تخم سیاه دانه استفاده کنید. حاصل کار ترشی شیشه ای آلوئه ورا است.
        برای تهیه ترشی سبز رنگ آلوئه ورا، از اسفناج یا برگ چغندر استفاده می کنند. برای این کار برگ اسفناج را با آسیاب له کنید و با پوره حاصل، پس از فشرده کردن و صاف کردن، عصاره اسفناج تهیه کنید.
        عصاره حاصل را با سرکه مخلوط کنید. آلوئه وراهای شیشه ای ( که از قبل جوشانده شده و با لیمو ترش مزه دار شده است ) را به آن اضافه و در شیشه ترشی نگهداری کنید   
        این شیشه باید ابتدا به مدت یک روز در جای گرم و سپس در یخچال نگهداری شود. ترشی بعد از 3 تا 4 روز قابل خوردن خواهدبود. تزئین می تواند با تخم سیاه دانه و ترشی یا دانه های زرشک انجام شود.
        مقداری پودر ژله ای سبز رنگ هم می تواند ترشی را خوش رنگ تر کند.
اگر آب لبو یا شاه توت قرمز به جای زرشک و پودر ژله اضافه شود ترشی حاصل قرمز رنگ خواهد بود.